Vandreture i Vor Frelsers Sogn

Gå-gruppen

”Tab for alt ikke lysten til at gå.

Jeg går mig hver dag det daglige velbefindende til og går fra enhver sygdom.
Jeg har gået mig mine bedste tanker til, og jeg kender ingen tanke så tung, at man jo ikke kan gå fra den. Når man således bliver ved med at gå, så går det nok.”

Sådan skrev Søren Kierkegaard (1813-1855) i et brev til svigerinden Henriette som var syg, og selv var han hele livet glad for at gå.

Vi er nogle stykker ved Vor Frelsers Kirke, som også elsker at gå.
Men hvor Kierkegaard foretrak at gå alene, vil vi gerne dele denne glæde med andre.

Vandringen skal ikke gå med at lede efter noget eller nogen, men vi vil tilbyde et fællesskab, hvor vi sammen kan gå med en nogenlunde sikker forvisning om, at vi kan finde vej og har noget at komme tilbage eller frem til.

Gå-gruppen vil få nogle ord med på vejen af sognepræst Sarah Asp inden vi bevæger os rundt i Esbjerg Midtby med mulighed for refleksion og samtale samt naturligvis en kaffepause undervejs.

Tidspunkt:
Vi går hver tirsdag kl. 10.00 – 11.30.

Mødested:
Vor Frelsers Kirke, Kirkegade 24.
På kirkepladsen mellem kirken og sognehuset.

Tilmelding:
Ikke nødvendig. Men nærmere info kan fås hos sognepræst Sarah Asp på 20 48 01 32.

Vandreture i Vor Frelsers Sogn